Maatwerk

Ordersysteem


Controle & overzicht

Dashboard

Raakt u het overzicht kwijt, of heeft u het gevoel dat u (soms) achter de feiten aanloopt?

Met een dashboard krijgt u weer overzicht van uw bedrijfsprocessen of belangrijke indicatoren (orderintake, levertijd, klachten, reactietijd vanuit klantenservice).

Geïntegreerd of losse applicatie

Afhankelijk van uw wensen kan een dashboard vaak volledig geïntegreerd worden met onze software.

Orderintake of omzet

Breng uw orderintake in beeld en voorkom problemen met de werkvoorraad.

Service en klachten

Door openstaande e-mails, tickets en meldingen in beeld te brengen, kunt u beter sturen op service.


Geïntegreerd of losse applicatie

Als wij een applicatie bouwen, houden we vaak al rekening met een (KPI) dashboard. Afhankelijk van uw wensen kan een dashboard dan vaak volledig geïntegreerd worden met de software.

Heeft u al (verschillende) systemen en bieden die niet of onvoldoende mogelijkheden voor een dashboard, dan kunnen wij ook een losstaand dashboard ontwikkelen. We maken dan een koppeling met de bestaande software voor het uitlezen van relevante informatie en voegen daar eventueel extra bronnen aan toe.

Orderintake of omzet

Belangrijk bij het maken van een dashboard met omzetinformatie is of u rekent met de orderintake (het moment dat bijvoorbeeld een bestelling geplaatst wordt of akkoord komt op een offerte), of dat u uitgaat van daadwerkelijk gerealiseerde omzet.

Wilt u vroeg bijsturen en hebben orders een langere doorlooptijd, dan is het verstandig om (ook) de orderintake in beeld te brengen. Zodoende weet u vroegtijdig of en hoeveel werkvoorraad er is, en kunt u bijsturen als de orderintake toe- of afneemt.

Het verschil tussen gerealiseerde omzet en orderintake kan vaak gezien worden als de werkvoorraad. Afhankelijk van uw situatie kan het dus ook handig zijn om beide cijfers in beeld te brengen.
  • Vergelijk omzet met voorgaande periodes
  • Prognose en orderintake

Servicemeldingen

Openstaande e-mails, tickets, todo's en andere relevante (service)meldingen in beeld brengen, geeft u de mogelijkheid om te sturen op service.

Wat is de gemiddelde doorlooptijd (binnenkomst melding van klant - afhandeling) van een servicemelding? Of hoeveel servicemeldingen komen er in totaal binnen?

In een dashboard kunnen we deze cijfers combineren met bijvoorbeeld de orderintake, zodat u tijdig kunt bijsturen als de doorlooptijd toeneemt of als er in verhouding meer servicemeldingen binnenkomen.

Hoe uitgebreider de data is, hoe beter u kunt sturen. Maar teveel data verzamelen kost tijd en dus geld. Van belang is dus dat u in (bijvoorbeeld het ordersysteem) snel servicemeldingen kunt registreren en kunt labelen op waar de servicemelding door komt. Denk hierbij bijvoorbeeld aan communicatie die langs elkaar heen gaat, foutieve levering, langere levertijd (klopt de verwachting van de klant wel).
Logo MijnPakketDienst Logo Baaij Belastingadviseurs Logo Cleijsen Logo Sturm Eieren Logo Mega-Schutting Logo ProFcom-IT Logo Fraanje Logo Aangeenbrug Electro Logo Arco de Visser Logo Van den Berge Techniek Logo Zeeland Autolease Logo Boers Agro Logo Praktijk Hoogbegaafd Logo MijnPakketDienst Logo Baaij Belastingadviseurs Logo Cleijsen Logo Sturm Eieren Logo Mega-Schutting Logo ProFcom-IT