Maatwerk

Ordersysteem


Route en service

Planning

Werkt u met meerdere collega's - dan is een interne overzichtelijke planning vaak vereist. Naast het inrichten van bestaande planning tools kunnen wij ook een maatwerk oplossing voor u ontwikkelen.


Op route plannen met een

Routekaart

Heeft u een dienstverlenend bedrijf en wilt u op route (service) plannen? Met een routekaart ziet u welke monteur welke route heeft op een bepaalde dag(en) en ziet u tevens de openstaande werkbonnen.

Door met uw computermuis over een bolletje heen te gaan ziet u de voor u relevante informatie. Denk bijvoorbeeld aan verwachte tijdsduur, voorkeuren klant, type werk of voorraad status.

Soms werken we ook met verschillende kleuren en symbolen om snel aan te kunnen geven welke type klussen en in welke status er beschikbaar zijn.

Werkvoorraad

Op regio of soort

Zeker als het aantal werkorders en/of medewerkers toeneemt, kan het handig zijn om een globaler overzicht te hebben van de totale werkvoorraad.

Gesorteerd op regio of soort klus ziet u alle openstaande werkbonnen. Biedt dat nog niet voldoende overzicht? Geef werkbonnen dan prioriteit of maak onderscheid tussen bonnen voor een bepaalde afdeling of type monteur
  • Goed totaaloverzicht

APP voor monteur of bezorger

Wij koppelen de software aan een APP die geïnstalleerd kan worden op een mobiel of tablet of bouwen een mobiele omgeving in de software zelf waarmee uw buitendienst medewerkers inzicht hebben in hun planning, werkopdracht en relevante informatie.

Hoeveel informatie een medewerker ziet is uw keuze. Bij sommige klanten zien medewerkers alleen de definitieve planning van hunzelf tot en met de volgende werkdag. Andere klanten kiezen er juist voor dat een medewerker langs van tevoren kan zien wat de planning is.

Meestal bouwen we ook een optie in om uren, materialen, bijlages en notities te noteren. Zo heeft u alle relevante informatie bij elkaar. En is een werkbon klaar of een order geleverd kunnen we daar indien u dat wenst direct een vervolg actie aan koppelen. Bijvoorbeeld een factuur - een bevestiging voor de klant of een interne notitie of overzicht met afgeronde bonnen.
  • Betalen bij de monteur of chauffeur
  • Medewerker kan digitaal laten aftekenen
  • Koppelen aan routeplanning

Voor maximale optimalisatie

Efficiëntere routes

Wat is de beste of snelste route? Voor een van onze klanten hebben we een tool ontwikkeld die, na het maken van een conceptroute, de beste en snelste volgorde berekent.

De berekening is gebaseerd op de afstanden van een auto met Google Maps. Via de API van Google Maps berekenen we per adres de reisafstand tot de andere adressen en bepalen we vervolgens welke volgorde het meest efficiënt is.

Een leuk feitje: voor een route met 8 adressen zijn er al 64 verschillende volgordes mogelijk.

Communicatie met de klant

Wilt u voor of na het maken van een planning een bevestiging van de klant ontvangen?

Dat kan - Via een maatwerkoplossing of koppeling met bijvoorbeeld een sms-provider kunnen we klanten informeren via e-mail, sms of gewoon per telefoon.

In de planning maken we (indien van toepassing) zichtbaar of een afspraak bevestigd is door de klant, of dat er zonder afspraak een klantbezoek kan plaatsvinden, en wat de eventuele openingstijden of voorkeuren van de klant zijn.

Het voordeel van een geautomatiseerde afsprakenflow voor de planner is dat hij niet alle afspraken apart hoeft op te bellen.

Voorbeeld van een

Klantcases

Voorbeeld van een geautomatiseerde planningssituatie die we gebouwd hebben:

- De planner maakt een voorlopige planning.
- Nadat de voorlopige planning klaar is, krijgen alle betreffende klanten een e-mail met daarin een tijdsblok van 4 uur en 2 knoppen: "Afspraak bevestigen" of "Afspraak komt niet uit".
- Als een afspraak niet uitkomt, wordt de werkbon direct opnieuw ingepland en verdwijnt uit de planning. De planner kijkt dan voor alternatieve bonnen of kan de planning aanpassen door het tijdsblok te verschuiven.
- Een dag van tevoren controleert de planner in het overzicht welke werkbonnen nog niet bevestigd zijn (blauw gekleurd). Deze worden nagebeld.
- Alle klanten ontvangen een bericht met een specifieker tijdsblok, gebaseerd op de definitieve planning.

Planning als onderdeel van

het proces

Planning is een onderdeel van het totale bedrijfsproces.

Voor een optimale automatisering koppelen we de planning vaak aan een (externe) order systeem, voorraadbeheer of andere relevante software.

Zo voorkomt u dubbel (invoer) werk en kunt u signalen in uw planning geven als bijvoorbeeld een product op voorraad is - of een klant specifieke wensen heeft.

Ordersysteem

Is uw planning gebaseerd op orders? Wij bouwen ook complete ordersystemen.

Werkbonnen

Planning voor uw werkbonnen? Bekijk onze werkbon oplossingen.

Koppelingen

Route of planning koppelen aan bijvoorbeeld uw outlook agenda? Wij koppelen ook met externe software.

Logo MijnPakketDienst Logo Baaij Belastingadviseurs Logo Cleijsen Logo Sturm Eieren Logo Mega-Schutting Logo ProFcom-IT Logo Fraanje Logo Aangeenbrug Electro Logo Arco de Visser Logo Van den Berge Techniek Logo Zeeland Autolease Logo Boers Agro Logo Praktijk Hoogbegaafd Logo MijnPakketDienst Logo Baaij Belastingadviseurs Logo Cleijsen Logo Sturm Eieren Logo Mega-Schutting Logo ProFcom-IT